A szupermarketek évtizedek óta szolgálnak ki minket. Egyre kényelmesebb a vásárlás. Folyamatosan elérhetők a termékek. Nincs szezonalitás. Epret kínálhatunk a karácsonyi asztalnál is a vendégeknek, mert biztos, hogy megvásárolható valamenyik nagyáruházban.

A szalámit, a kenyeret felszeletelik nekünk. A gyümölcsöt megtisztítva, összevágva is megvásárolhatjuk. Természetesen mindezt műanyagba csomagolva, hiszen úgy tudja megőrizni tovább a frissességét.

A fogyasztók viszont egyre inkább kevésbé pazarló alternatívákat keresnek

A piacra régi-újént belépő csomagolásmentes boltok azonban megkérdőjelezik a szupermarketek jelenlegi módszereit. Olyan lehetőséget biztosítanak a vásárlóknak, ahol műanyagmentesen tudnak vásárolni. Bebizonyítják azt, hogy a mindennapi élelmiszert, termékeket meg tudjuk vásárolni műanyag hulladék termelése nélkül is.

Miért régi-új belépők a csomagolásmentes boltok?

Az önkiszolgáló ABC-k, KÖZÉRTEK előtt a vásárlók kisebb helyi élelmiszerboltokban vásároltak. A helyi gyümölcsösnél, a pékségben és a helyi hentesnél.

A nagy szupermarketek megjelenése előtt, ezekben a kisebb helyi boltokban, piacokon kevésbé voltak elterjedtek a műanyag csomagolások, melyek most meghosszabbítják az eltarthatóságot és védik az árukat. Miért van erre szüksége a szupermarketeknek? Az ellátási rendszer, a távolság miatt hosszabb idő alatt jut el az élelmiszer a vásárlóhoz.

Megvalósítható a hulladékmentesség a szupermarketekben?

A csomagolásmentes üzletek példája is megmutatja, hogy igen, MEGVALÓSÍTHATÓ. Szerencsére a legtöbb nagyobb áruházlánc figyelmet fordít már a fenntarthatóságra. Szelektíven gyűjtik a hulladékot, újrahasznosítható csomagolásokat próbálnak egyes termékeknél alkalmazni.

Azért még nem dőlhetnek hátra

A szupermarketeknek is reagálniuk kell a fogyasztói igényekre. Míg sok éven át nem volt hulladékmentes alternatíva, ma már a vásárlók dönthetnek másként. Választhatnak mást és meg is teszik. A kisebb, de csomagolásmentes boltokat választók, fizetőképes vásárlók, akik hajlandók többet is költeni környezettudatos termékekre. Ha ezt a vásárlói réteget a szupermarketek meg szeretnék tartani, visszaszerezni, akkor bizony olyan vásárlási lehetőséget, olyan termékeket kell számukra biztosítani, amellyel a vevő is jelentősen tudja csökkenteni a háztartási hulladékát.

A tudatosság változást hoz

A nagyobb üzleteknek is meg kell kezdeniük hulladékmentes megoldást kínálniuk a vásárlóiknak. Ömlesztett áruval, konténeres adagolók segítségével, otthon használható, a hulladékmentes otthont támogató termékek biztosításával.
Új-Zélandon a Several New World szupermarket minden zöldség és gyümölcs termékénél elhagyta a műanyag csomagolást a “food in the nude” projekt keretében. A koncepció fantasztikus üzleti eredményeket is hozott. Egyes zöldségek értékesítése 300%-kal emelkedett. A megnövekedett értékesítés mellett a kölségeiket is csökkenteni tudták alapanyag, hulladékkezelés, energia és munkaerő szinten.

Küldj nekünk üzenetet!

Kérjük fogadd el az Adatkezelési feltételeket!

Kapcsolat

Email:

kapcsolat@beeem.hu

Telefon:

+36 20 517 3416