Angolul a “greenwashing”, zöldre mosás kifejezést használják, amikor egy cég megtévesztő környezetbarát marketinget, PR tevékenységet folytat. Mit is jelent ez?

Igyekeznek a nyilvánosságot marketing és PR intézkedésekkel arról meggyőzni, hogy környezetbarát a működésük és/vagy a termékük.
Milyen területen találkozhatunk ezzel?

Például egy divatcég, amely organikus ruhát használ a “greenwashing” kampányában, azonban a termékeinek a 99 százalékát nem fenntartható módon állítják elő.

Vagy egy magyarországi szupermarket, amely olyan “környezetbarát” terméket árul, melyeket Kínából szerez be, hatalmas ökológia lábnyomot képezve.

Érdemes így működni?

Volt idő amikor igen. Szép profitra lehetett szert tenni.

Ma azonban a vásárlók már sokkal tudatosabbak. Nem hagyják magukat átverni.

Folyamatosan áramlik az információ feléjük, sokkal tájékozottabbak a vevők, mint pár évvel ezelőtt.

Valódi megoldásokat várnak a piaci szereplőktől. Már túl vagyunk azon a ponton, hogy elegendő beszélni a környezetvédelemről.

A zöldmosás súlyosan károsíthatja egy vállalkozás, a cég hírnevét, és csökkentheti a vevők bizalmát a márka iránt.

A zöld marketing az átláthatóságról szól.

Minden cégnek, vállalkozásnak be kell tartania , amit ígért.

Ha környezettudatos terméket ajánl a vásárlóknak európai vállalkozásként, európai céget válasszon beszállítóként.

Ha olyan könyezettudatos terméket ajánl a cég a vásárlóinak, amely nem teljesíti az ígéretet -nem is környezettudatos vagy kínából szerezte be a cég óriási ökológiai lábnyomot hagyva maga után- anyagi vesztegséget is okoz, hiszen a környezettudatosként árult, valójában hatalmas ökológia lábnyommal rendelkező árú a boltokban marad, a célcsoport nem fogja megvásárolni. Akciósan, veszteséggel hosszú raktározási idővel tudnak a cégek megszabadulni ezektől a termékektől.

A greenwashing jelentős anyagi károkat okoz a vállalatoknak

A csökkenő vásálói bizalom, csökkenő vásálást okoz. Jelentős bevétel kiesést eredményez.

A vevők megtartásához, lojalitásuk növeléséhez valódi megoldásokat kell kínálni számukra.

Termékeink segítségével a vásárlóid jelentősen tudják csökkenteni a háztartásukban keletkező hulladék mennyiségét. Európai gyártók vagyunk, így a szállítás ökológia lábnyoma kisebb.

Küldj nekünk üzenetet!

Kérjük fogadd el az Adatkezelési feltételeket!

Kapcsolat

Email:

kapcsolat@beeem.hu

Telefon:

+36 20 517 3416